Vilkår

Våre betingelser

Generelt
En bestilling er ikke bindende før bekreftelse fra Ask&Loke foreligger.
Bestillingen er, etter bekreftelse fra Ask&Loke, bindende for begge parter.
10% av ordregrunnlaget faktureres ved avbestilling senere enn 10 dager før selskapet og
hele beløpet senere enn 5 dager før selskapet.

Endring av antall
Antall gjester kan justeres med +/- 20% av bestilt antall frem til 3 dager før selskapet.
Maten vil bli levert til antallet som det betales for.

Dekketøy
Våre buffeter, tapas, fingermat, kommer pent anrettet på porselensfat som vi låner ut gratis til
våre kunder. Om du har bestilt 3-7 retters middag anrettes denne på dine
tallerkener, Ask&Loke stiller ikke med dette.
Om du ikke har tilstrekkelig med tallerkener anbefaler vi at du leier det hos den flyvende tallerken eller
Rentatent Partyservice. Bestilling gjøres direkte med den flyvende tallerken eller
Rent a Tent. Å leie komplett dekketøy vil sette prikken over i`en i selskapet.
Vi anbefaler alle våre kunder å bestille dekketøy tilpasset menyen dere skal oppleve.

Middag
Fordi vi er opptatt av høy kvalitet leveres alle våre 3-7 retters middager med kokk(er).
Hvis det er flere enn 16 gjester tilkommer 1 extra kokk.
Men tillegget på denne er 1950,- For selskap som varer mer en 5 timer kommer tillegg gebyr på
590,- per time per kokk over tiden. Kjøretillegget er 500,- per 20 kilometer.
Kokken tilbereder og anretter maten på servise stilt av kunden og er tilstede til middagen er gjennomført.
Når desserten er servert vil kokken normalt forlate stedet.
Vi har sko på og vasker dessverre ikke gulv. Kjøkkenet vil bli etterlatt i den stand det var ved ankomst.
For middager med kokk vil kostnader til parkering viderefaktureres kunde i etterkant av selskapet hvis
lovlig parkering ikke er tilgjengelig på leveringsadressen.
MERK: Kjøretillegget er 500,- per kilometer.

Servering
Alle 3-7 retters middager som Ask og Loke bør helst ha servitører tilstede.
Ask&Loke har som oftest ikke eget serveringspersonale. Om så gjelder disse prisene.

Servitør: 2000,-. 5 timer opptil.
Overtid; 50% av timeprisen etter 7 timer
Røde dager/Helligdag: 100% av timeprisen
For bestillinger samme dag tilkommer et tillegg på 800 kr
Reiseerstatning; Samme timespris for reisetid lengere enn 45 min fra Oslo S.
Ved arbeidstid fullført etter at kollektiv transport slutter å og for natten debiteres kunden for
hjemreisekostnader med eksempelvis taxi, kollektiv transport.
Alternativt kan dere stille dette selv og følgende krav må oppfylles;
Serveringspersonalet skal ikke være av de spisende gjestene og man beregner 1 servitør per 15 gjester
ved sittende middag/servering ved bordet og 1 servitør per 20 gjester ved buffet/minglefest.

Henting av mat
Buffeter, tapas, desserter og fingermat kan hentes, ferdig anrettet og pyntet på porselensfat, fra våre
lokaler i Øvre Torggate 4. 3015 Drammen. Henvend deg på døren.
Utlevering skjer i etter avtale alle dager. Maten er pakket i stablevennlige kasser.

Levering av mat
Vi leverer på døren på bestilling og etter kapasitet. Levering skjer i ønsket tidsvindu oppgitt ved bestilling.
Det er dessverre ikke mulig å ønske et eksakt tidspunkt. Det er en forutsetning at kunden er tilstede ved levering,
hvis ikke vil maten bli etterlatt på leveringsadressen for kundens regning og risiko.
Ved leveringer må lovlig parkering være tilgjengelig på leveringsadressen, ved mangel på dette må kunden selv
være behjelpelig med å ta i mot maten på gateplan da våre sjåfører ikke har anledning til å gå i fra bilen uten
parkeringsplass. For middager med kokk vil kostnader til parkering viderefaktureres kunde i etterkant av selskapet.
Levering koster 299,- /hverdag og 399,-/lørdager og søndager.

Gratis utlån av fat/porselen fra Ask og Loke
I forbindelse med levering av tapas og fingermat leveres vår mat ferdig anrettet på porselensfat og terrakottafat av
høy kvalitet. Ved retur vil vi gjerne at fatene er frie for matrester og satt tilbake i kassene.
Ved større mengder matrester som leveres tilbake i fatene tilkommer et gebyr på kr. 400,- for fjerning.

Ødelagt gods:
Ved ødelagt porselen og utstyr vil det bli fakturert ett gebyr for kostnaden.

Henting/tilbakelevering av lånt porselen:
Porselenet som lånes ut, gratis, fra Ask&Loke må returneres en av påfølgende 3 virkedager i var åpningstid.
Ask&Loke tilbyr henting av brukt porselen, mot kr 450,- mandag – fredag.
Overleie er kr 400,-/påbegynte døgn..

Betaling
Vi vil aller helst ha betaling ved levering på kort. Om det er meget problematisk utsteder vi faktura til
e-postadresse som er oppgitt av kunden og EHF-faktura til bedriftskunder.
Ved selskap over 20 kunder faktureres 50% av beløpet 5 dager før selskap med 3 dagers forfall.
Om dette ikke kommer inn før forfall faller avtalen bort og selskapet i sin helet faktureres.
Adressen og telefonnummer må være oppgitt i forkant av levering eller henting av tapas for at maten skal bli utlevert.
Faktura har 3 dagers betalingsfrist. Det belastes ett fakturagebyr på kr. 65,- pr. bestilling.

Klage/reklamasjoner
Dersom man ønsker å klage på produkter levert fra Ask&Loke , skal det gjøres umiddelbart ved levering eller
senest 3 timer etter levering. Henvendelser kan gjøres på telefon 32 83 82 50 i vår åpningstid eller per epost.
En epost med tidsmerking vil bli ansett som en henvendelse i tide. Ask&Loke tar ikke ansvar for behandling og
lagring av leverte produkter etter avhending, og eventuell feillagring eller skjødesløs håndtering står for kundens regning.

KONFLIKTLØSNING:
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt over. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.

Uforutsette avlysninger fra Ask og Lokes side grunnet smitteutbrudd
Ved smitteutbrudd av smittsomme sykdommer blant våre ansatte på vårt kjøkken (f.eks covid-19) er Ask&Loke ikke
erstatningspliktig ovenfor kunde om smitteutbruddet medfører at Ask&Loke ikke er i stand til å levere mat som
avtalt med kunde.

FORCE MAJEURE
Ask&Loke kan ikke bære ansvar for forhold som ikke er eller kunne vært kontrollert på forhånd. Det kan ikke stilles
erstatningskrav eller påberopes rabattering som følge av uforutsette hendelser og eventuelle problemer som måtte
oppstå og forhindre produksjon, levering og lignende. Situasjoner som kan oppstå er f.eks
trafikkrelaterte problemer, strømbrudd ved utendørs anlegg, tyveri av eiendom og lignende.

At vilkår er lest og forstått bekreftes planleggings mailene mellom Ask&Loke og kunden.

 

Ask og Loke håper din bestilling faller i smak og ønsker deg velkommen
igjen også neste gang!